Meer Rugby

Mijn afgelopen weken hebben helemaal in teken gestaan van rugby en dat vind ik helemaal niet erg.

Een paar weken geleden zijn we naar een toernooi buiten de provincie geweest. We moesten ons om 7 uur 's ochtends melden op school om te vertrekken. Het toernooi was in Rothesay in New Brunswick wat ongeveer 4,5 uur rijden is. Al gelijk toen we aankwamen hadden we de eerste wedstrijd en we begonnen echt heel goed. We hebben echt heel dik gewonnen, wat wel een keer lekker was aangezien we in de competitie nog niet gewonnen hebben. De jongensploeg was ook mee, dus we hebben ook bij hun wedstrijd gekeken voordat we door gingen naar het hotel.

's Avonds gingen we nog wat eten en ik ben natuurlijk op tijd naar bed gegaan want anders ben ik de volgende dag niet te genieten. De volgende dag hadden we weer twee wedstrijden. De eerste wedstrijd hebben we weer dik gewonnen dus dat was echt top! Ik raakte wel licht geblesseerd aan mn schouder. Dus de tweede wedstrijd van de dag heb ik alleen even ingevallen voor ongeveer 5 minuten en verder niet gespeeld. Verder was het weel echt heel gezellig. Het zou heel slecht weer worden, maar dat viel eigenlijk best wel mee dus dat maakte het nog beter. De tweede wedstrijd die dag hadden we wel verloren, maar we hadden genoeg punten om de volgende dag de finale te spelen.

De laatste dag speelde we dus de finale. Mijn schouder was helemaal ingepakt en we waren er allemaal helemaal klaar voor. We hadden echt allemaal heel goed gespeeld en echt top het uiterste gegaan, maar uiteindelijk toch verloren. Dat was wel een beetje balen, maar toch denk ik dat we het heel goed gedaan hebben.

Nog geen week later was er een kort drama en mensen die mij op instagram volgenen hebben het misschien wel een beetje meegekregen. De dag begon heel normaal, het was donderdag en die middag zouden we een wedstrijd hebben. Ik zat gewoon in mn les en was klaar met een toets dus kijk op mn telefoon. Op dat moment kregen we allemaal een berichtje van onze coach: Rugby op high school word gecanceld, omdat het te gevaarlijk is. De overkoepelende organisatie die alle sport in high schools in Nova Scotia verzorgd had die dag om 12.00 besloten dat vanaf dat moment er geen rugby meer gespeeld mocht worden.

Nouja dat maakte nogal wat los overal. Donderdag en vrijdag waren er grote protesten door heel veel rugby teams, er werd een petities gestart en alle team droegen hun shirt op school uit protest. En ik had al gezegd dat het een kort drama was, want tijden een van de protesten waar mijn team naartoe was, kwam er reactie van de minister van onderwijs. Hij vond het, net als wij, niet helemaal normaal dat een sport midden in het seizoen zou worden gestopt, zonder aanwijsbare aanleiding. Dus maandagmiddag krijgen we weer een nieuw berichtje. De rugby-bond nam de verantwoordelijkheid en wij kunnen gewoon ons seizoen afmaken.

Deze week hebben we nog 2 wedstrijden en die week erna hebben we wedstrijden om het kampioenschap. Daarna is het alweer klaar met rugby. Ik heb het zo naar m'n zin gehad in het rugby team en ben zo blij dat ik in een schoolteam heb mogen spelen.

Reacties

Reacties

Mama

Is er een rugbyvereniging in Groningen! Top dat je dit zo leuk vindt! Geniet nog van de laatste wedstrijden.....???

Petra en hessel

Wat een stoer mens ben je toch en lijkt me leuk om eens te komen kijken als je in Nederland ook gaat spelen. Vreemd dat ze zo'n beslissing kunnen nemen en wat gaaf dat iedereen direct in protest komt. Succes met de rest van de wedstrijden en hoop dat je schouder snel herstelt.
Knuffel van ons

Jacq

Trots op jou

Diana

Op naar het kampioenschap ??en succes nog met de laatste wedstrijden. Aan je enthousiasme en inzet zal het niet liggen! ?

Mayke

Klasse Iek! Trots op je!♡♡

Bianca

Wat ontzettend leuk dat jij ons meeneemt in jouw avonturen. Enne rugby is echt jou ding! Veel plezier nog.

Annet

Zou leuk zijn als je in Nederland door kan gaan met Rugby. Eigenlijk geen idee of dat hier ergens gespeeld wordt?! In ieder geval daar nog maar even knallen dan (-;

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active