Met mama en papa

Sorry voor de tijdelijke stilte, ik was een beetje vergeten om te schrijven. Maar ik ben terug.

Afgelopen week heb ik namelijk een hele leuke week gehad. Papa en mama waren op bezoek. En na zeven maanden had ik ze stiekem toch best een beetje gemist. Nouja, best een beetje heel erg gemist.

Jullie kennen me allemaal een beetje, dus ik hoef eigenlijk niet te vertellen dat ik de hele week al een beetje hyper was omdat ze zouden komen en donderdag was er geen houden meer aan. Ik was gewoon een complete stuiterbal. Ik had zoveel zin om ze te zien en er was zoveel te vertellen en te laten zien hier. Ik was er gewoon helemaal klaar voor. Ik was al aan het aftellen. Natuurlijk gaat zo iets nooit helemaal goed dus hadden ze de nodige vertraging. Maar donderdagavond kon ik eindelijk na 7 lange maanden mama en papa weer lekker knuffelen.

Vrijdag moest ik nog gewoon naar school dus dat was een goed moment om de school te laten zien. Maar ze zijn nog al streng met wie er in en uit de school gaan en zeker volwassenen. Ik was een een tijdje bezig geweest met rondvragen en een week van te voren hoorde is van de conrector dat het toch wel lastig is omdat er eigenlijk geen ouders de school in mogen tijdens de lesuren, en waarom niet, ik heb geen idee. Dus de lessen beginnen om 9.30 en wij stonden om 8.30 voor de deur. Ook mochten papa en mama niet met docenten praten waarvan ik in dit semester les heb, want daar moeten ze een gesprek voor boeken. Nou, heel wat instructies later mochten ze naar binnen. Trouwens ook niet voordat ze een kaartje om gehangen krijgen met de ze bezoekers zijn en zich hadden ingeschreven in het bezoekersregister.

Later die dag had ik een uitje met een van mijn klassen in de universiteit in de stad. Dus ik dacht papa en mama zijn er en waar zijn ouders beter voor dan om je rond te rijden, toch ?. Maar zonder dollen had ik wel een hele leuke dag op de universiteit en kon ik dat ook nog een keertje zien.

Zaterdag zijn we naar een hockeywedstrijd geweest. Dat is echt wel een van de leukste dingen die ik hier in Canada heb gedaan dus dat moest ik ook aan mama en papa laten zien. Het was echt weer heel leuk. Ik ben er dol op. Lekker beuken, een beetje vechten, af en toe ook nog een beetje hockeyen, ik had het weer top naar mn zin. Volgens mij vonden papa en mama het ook wel leuk.

Zondag zijn we in de auto gestapt naar Peggy's Cove. Dat is een hele mooie kust met een hele herkenbare vuurtoren erop. Die vuurtoren is echt een beetje het symbool van Nova Scotia. Ik was er zelf ook nog niet geweest dus dat was ook wel gaaf om te zien. Het is echt een hele gave rotsachtige kust, maar de stenen zijn zo gesleten dat je nog best dicht bij het water kan komen. Maar het waaide zo hard en was zo koud dat het af en toe een beetje lastig was om er echt van te genieten. Nee hoor, het was echt heel mooi om te zien en ook de autorit ernaartoe was heel gaaf. Je ziet dan toch meer van het landschap wat ik nog niet gezien had en het is toch wel echt mooi hier.

Voor de rest hebben we ook nog een dagje lekker rond gereden. Papa had een mooie route uit gestippeld en we zijn gewoon een lekker rondje gaan rijden. En het is en blijft toch wel heel mooi hier. Als je dan zo door het land rijdt zie je zoveel verschillende dingen. Je hebt grote open velden en dichte bossen. Je hebt meren, maar ook de oceaankust. Het is echt allemaal heel mooi. En zo anders dan in Nederland. Het is hier zo 'leeg' af en toe. Er wonen ongeveer een miljoen mensen in Nova Scotia terwijl het groter is dan Nederland.

Het was echt heerlijk om gewoon weer even met mama en papa te zijn. Ik had ze toch echt wel heel erg gemist. Maar weet je, over 3 maanden zijn ze er gewoon weer. Over 3 maanden is het namelijk alweer afgelopen en ga ik weer naar huis. Dat is nu toch wel een heel gek idee, maar ik heb zin in alles wat de komende tijd nog op mn pad komt.

Reacties

Reacties

Karin

Wat ontzettend leuk om zo je ouders jouw tijdelijke "woonomgeving" te laten zien. Nu nog 3 maandjes verder genieten! Nog veel plezier.

Daphne

Kleine, mega leuk stukje zeg!!! Tot over 3maanden?

Mama

Wat hebben we genoten van en met je! Zo leuk om te zien waar jij al 7 maanden bent. Ik ben heel benieuwd hoe het prachtige Nova Scotia er in juni uitziet. Geniet lekker van alle leuke dingen die nog gaan komen! Dikke knuffel. ?

Sacha

Heel leuk Jis!! Geniet nog van alles de aankomende 3 maanden :)

Mayke

Tot over 3 maanden Iek! Ben heel erg benieuwd!♡♡♡

Diana

Wat een leuke foto's Jiske en zo fijn dat je hebt kunnen laten zien hoe het in Canada is en wat je allemaal doet. Geniet nog lekker verder daar want voor je het weet staat je "graduation" voor de deur ?

Cora

heerlijk meid zo'n week met je paps en mams. lekker veel kunnen laten zien en bijkletsen. je zult zien dat de laatste maanden omvliegen.......voor je het weet, zijn ze er weer !!! blijf genieten van Canada

Bianca

Het was inderdaad een tijd geleden dat jij een stukje schreef, maar dat is toch een goed teken. Lekker druk zijn met je bezigheden daar. En wat ontzettend fijn dat je ouders even langs zijn geweest, even wat tijd samen delen, heerlijk! Geniet de komende 3 maanden

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active