Het gaat hard

De tijd gaat hard, heel hard. Ik ben namelijk volgende week alweer 5 maanden in Canada, wat betekend dat ik alweer op de helft zit!

Ik ben nu bijna klaar met het eerste semester, volgende week gaan we nog alles herhalen en dan is het tijd voor examens. Nouja ze noemen het hier examens, maar zelfs een toetsweek in Nederland in minder dan dit. Ik moet dus nu examen doen in Engels, Filosofie en Wiskunde. Biologie examen hoef ik niet te doen, omdat als je aan bepaalde eisen voldoet je Ă©Ă©n examen mag overslaan. Daarnaast gaan de examens ook echt alleen over de stof van dit afgelopen half jaar. Het telt daarnaast ook maar 20% mee in je eindcijfer inplaats van 50%. Ohja en dat vind ik helemaal raar. Je kunt dus eigenlijk geen onvoldoende halen. Als je maar gewoon goed staat haal je geen onvoldoende. Daarnaast heb ik ook nog niemand zien huilen, dat is ook wel een contrast met de Nederlandse examens.

Daarna begint dus het nieuwe semester. Ik heb weer 4 nieuwe vakken dan. Ik heb geschiedenis, waar ik echt mega veel zin in heb. Ik vind geschiedenis gewoon echt heel leuk, dus ik ben heel benieuwd hoe dat hier wordt. Dat is dan ook het enig vak volgend semester wat ik al eerder heb gehad, van de andere 3 vakken heb ik echt geen idee wat ik ervan moet verwachten. Ik heb Food Science dus dat zal vast wel interessant zijn. Daarnaast heb ik Film and Video Production, ook echt nog nooit iets mee gedaan, maar lijkt me ook wel leuk, vooral omdat ik er nog nooit verder iets mee gedaan heb. En als laatste heb ik Mi'kmaq studies. Mi'kmaq zijn die originele bewoners van dit gebied in Canada dus ik ben heel benieuwd wat ik daar ga leren.

Verder ga ik de komende tijd nog lekker wat dagjes skien. Ook ga ik weer een poging doen om in een schoolteam te komen. Na de mislukkingen van volleybal en basketbal gaan we het gewoon opnieuw proberen. Dit maal rugby, we zien het wel weer.

Reacties

Reacties

Jacq

Leuk weer wat te lezen over je avonturen ?

Daphne

Liefje! Mega leuk verhaal! Ben benieuwd naar je nieuwe vakken en de examens gaan dus helemaal goed komen ?

Remko

Die examens ga jij wel redden. En nieuwe dingen leren is helemaal jouw ding, wordt een mooi semester. Veel succes topper.

Diana

Wat een leuke nieuwe vakken krijg je in het aankomend semester. Uiteraard trekt Food Science mij maar ook de lessen over de originele bewoners van Canada, ben benieuwd. Succes met rugby en nog veel skiplezier meis ?

Diana

Oh ja, en natuurlijk ook veel succes met je examens maar dat gaat vast helemaal goed komen ??

Petra

Leuk om steeds je verhalen te lezen. Heel veel succes en geniet van je tijd daar.

Nicol

Leuk om te lezen.
Succes met je examens. Maar dat komt vast goed.
Veel plezier met skieen.
Groetjes.

Mama

Hoi Meis, lekker verhaal weer. Nog één week en je eerste semester zit er alweer op. Nog even “examen” doen en op naar het tweede semester met zulke leuke vakken. Hopelijk nog lekker een paar weekenden skiën. Hier begint het nu ook echt winter te worden. Is het aftellen al begonnen? ??Ik heb er zin in..... Love you❤️

Annet

De tijd gaat idd snel! Gewoon al weer 5 maanden weg!
Mi’kmaq ? ? Dat moeten wel bijzondere mensen zijn... met zo’n bijzondere naam ?
Heel veel succes met je examens ?
xxx-Lfs

Mayke

Leuk verhaal mop!! Die examens is vast prima te doen voor je maar ben erg benieuwd naar je nieuwe vakken! Zet hem op, je kunt het! Dikke knuf♡♡

Bianca

Super leuk weer jouw belevenissen!
Succes met je examens.
Maar vooral ........ geniet ervan.

Gera

Succes met je examens Jiske!

oma

Succes met je examen
leuk dat je vakken krijgt in het tweede deel die helemaal nieuw zijn , echt iets voor jouw. wees voorzichtig met je rugby plannen liefs oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active