IJshockey

Ik denk dat ik een nieuwe favorite sport heb gevonden, om te kijken dan.

Vorige week donderdag zijn we met alle internationale studenten en hun gezinnen naar een ijshockeywedstrijd geweest, en dat ik zo ontzettend gaaf. IJshockey is echt heel groot hier in Canada en is ook de nationale sport. Het team in hier heet de Halifax Mooseheads. IJshockey is gewoon ontzettend gaaf om te kijken. Het is heel snel en ook echt heel hard. Ik had af en toe echt het idee dat er gewoon helemaal geen regels zijn. Ze beuken en ze duwen en ze gooien elkaar tegen de zijkanten van het veld aan. Wat ik ook grappig vond, is dat je puck dus mag vangen, als ie door de lucht vliegt dan mag je hem vangen en daarna gewoon neergooien en verder spelen, ziet er heel grappig uit.

Tussen de verschillende delen van de wedstrijd door zijn er echt van die typische activiteiten die je ook bij Amerikaanse wedstrijden ziet, zoals een kisscam en dingen die tribunes op worden gegooid. Gelukkig wonnen de Mooseheads met 10-2 dus dat maakte de avond helemaal compleet.

Na de wedstrijd zijn we nog even naar een wijk in Halifax gerijden om te kijken bij twee absurd versierde huizen. Het verhaal is dat er twee broers zijn die elk jaar een wedstrijd hebben wie het best versierde huis heeft met kerst. En dan zijn er niet alleen lichtjes. Bij een van de twee staat er een bewegende kerstman voor de deur en worden er kerstfilms afgespeeld op een groot scherm buiten. Het is echt bizar. Ik denk dat we in Nederland dan toch te nuchter zijn om dat soort dingen te doen.

Ik heb nu nog één weekje school te gaan en dan ben ik anderhalve week vrij om lekker kerst en oud&nieuw te vieren. En ik heb er mega veel zin in.



Reacties

Reacties

Diana

Wat een leuke dingen ondernemen jullie. Zo maak je mooie herinneringen en ja,die versieringen hè, ik hou ervan!! Hoe meer lampjes, hoe beter, haha. Geniet van je kerstvakantie Jis, en alles erom heen ??Dikke kerstknuffel ?

Bianca de Koning

Ha Jiske, wat ondernemen jullie leuke dingen zeg. Echt gaaf om mee te maken. En wat een leuke foto van jou bij de ijshockeywedstrijd. En ja die huizen ......... ja daar ben ik te nuchter voor, het is voor mij te. Maar ik heb ook niet zo'n groot huis. Jiske heel veel plezier nog. Hele gezellige, warme kerstdagen en een mooi, liefdevol, gezond en spettend 2019 gewenst!!!!!

Mama

Wat een gezellig stukje weer! Je weet hoe ik over al die lampjes denk hè..... maar goed dat ik in Nederland woon en jij in Canada bent. Geniet lekker van je vakantie en ik ben zo benieuwd hoe je de kerst doorbrengt. Ik kan niet wachten op de foto’s..... dikke knuffel mama. ?

Karin

Hoi Jiske, wat een gezellige boel daar! Dan is het hier maar een saaie boel als je de verlichting bij jou ziet. Hartstikke leuk. Geniet ervan en veel kerstplezier!

Nicol

Hoi Jiske. Ik vind ijshockey ook leuk om de te zien en inderdaad gaat het er hard aan toe. Gezellig hoor al die lampjes, ik hou ervan.
Ik wens jou hele fijne kerstdagen???? en alvast een goed 2019.
Groetjes.

Gera

Ha Jiske,
Heerlijk, bijna vakantie! Dat is wel lekker na al die weken school, kennen ze daar geen herfstvakantie ?
Ga maar lekker genieten van de kerstdagen en van je vakantie! Ga je nog iets leuks doen?
Wij gaan weer genieten van een heerlijke kletsnatte groene Kerst!( echt Nederlands)
Liefs van ons.

Silvia

Wat super om mee te maken!!
Wij wensen jou en je gastgezin een hele fijne kerst en een mooie jaarwisseling!
En natuurlijk een heel mooi en gezond 2019!!
Liefs Benno,Silvia en Bibi

Cora

Over de top, al die lampjes ! Maar dat hoort er daar gewoon bij. Wij genieten van een witte kerst in Oostenrijk. Hele, gezellige kerstdagen gewenst en lekker genieten van je vrije tijd !!!!

Wima

Gaaf zeg, wens je een gezellig oud en nieuw ,en volgend jaar weer genieten van alles.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active