It's beginning to look a lot like...

Het mag vanavond dat pakjesavond zijn, maar zoals jullie weten zit in Canada de kerstsfeer er al goed in.

Afgelopen weekend hebben we de eerste echte kerstactiviteiten gehad. Zaterdag hebben we de kerstboom opgetuigd. Het was echt vet gezellig. Ik vind dat de boom echt vet vol zit, maar dat past wel bij het huis. Het is een hele andere boom dan dat wij thuis hebben. Hij zit vol met gekleurde lichtjes en knutselwerkjes. Ik heb ook mn eigen ding in de boom. Het is natuurlijk een kleine Harry Potter voor in de boom, die ik had gekregen van Idil voor mn verjaardag.

Wat ik ook echt heel leuk vind is een wat nieuwere traditie hier. Het heet 'Elf on the Shelf' Het zijn één of twee kleine poppetjes, het zijn elven (de helpers van de kerstman). Vanaf 1 december komen ze elke dag controleren of de kinderen in het huis zich nog wel gedragen. Dan gaan ze 's nachts weer terug naar de Noordpool om verslag uit te brengen bij de kerstman. Als je ze 's ochtend dan weer terug vind hebben ze vaak iets stiekems gedaan of een bende gemaakt. Het is echt heel grappig. Als je tijd hebt moet je maar even googlen and dan kun je allerlei streken zien de ze uithalen.

M'n gastvader is ook thuis gekomen. Hij is echt heel aardig en ook wel grappig, dus dat ik fijn. Afgelopen zondag hadden we al ons eerste kerstfeest van z'n werk, en ik vond het top. En dan vragen jullie je natuurlijk af, wat was er zo top. Ik ga alleen maar antwoorden een foto want dat moet genoeg zeggen.

Nee geintje natuurlijk. Het was wel echt gezellig, maar wel iets meer voor jongere kinderen. Ik heb koekjes versierd en geschminkt met Katie en ik mocht nog even bij de kerstman op schoot komen. Het was echt heel leuk. De komende tijd hebben we echt alleen maar feestjes en activiteiten dus hou je vast, want er komen nog meer kerstverhalen.

Reacties

Reacties

Daphne

Super leuk verhaal Jiske!! Wat een sfeer in dat volle huis! Gezelligheid❤️

Bianca

Wat een leuk verhaal weer en wat een gezellige tijd in Canada zeg.
Een prachtige kerstboom, vol met gezelligheid.
Geniet ervan!

Diana

Dat klinkt wel heel erg leuk, Elf on the Shelf, ik ga het zeker even googlen.En wat een gave boom Jis, ik hou er zo van, die gekleurde lichtjes ?. Geniet van die heerlijke kerstsfeer en tradities in Canada ?? en ik kijk uit naar je volgende verhaal ?

Mayke

Ik hoor het al Iek! Die Elfjes zijn net zoals gluur-pieten! Hahaha! Ga lekker verder genieten van deze bijzondere kerst tijd daar, maar eerst de schoen zetten vanavond hè!!♡♡♡

Irma

Harry Potter in de kerstboom yeahhhhh ?.

Mama

❤️

Nicol

Wat leuk om te lezen. Heerijk hoor, die kerstsfeer. Geniet er lekker van.

Daphne Z

leuk om zo over de kerstgebruiken te lezen in Canada. Have fun!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active