Halloween

Afgelopen week was een Halloween en dat was weer een eerste keer voor mij.

Al de hele maand zijn de voorbereidingen bezig. Je zag steeds meer versierde huizen en pompoenen opkomen langs de straten en dat geeft toch wel een hele aparte sfeer. Ook wij hebben pompoenen gemaakt en ik moet zeggen dat ze best goed gelukt zijn. Er zijn in de omgeving ook verschillende spooktochten die je kunt doen en onze school had ook een spooktocht.

De week voor Halloween hadden we een feest voor alle internationale scholieren in onze regio. Dit was echt heel gezellig. Er zijn drie Nederlandse in mijn regio dus het was ook wel leuk om even met hen bij te praten. Er was van alles te doen en te eten. Er waren prijzen voor de beste, grappigste en engste kostuums en er waren limbo en hoelahoep wedstrijden. Wat ook superleuk was, was dat er muziek werd gedraaid in allerlei verschillende talen wat ook wel past bij de internationale sfeer.


Op Halloween zelf is het traditie voor vooral de jongere kinderen om verkleed langs de deuren te gaan voor snoep. Ik ben daar helaas een beetje te oud voor, maar daar kan ik mee leven want ik had een heel gezellig feestje die avond. Ik ging gelijk uit school mee met een vriend van mij en we hebben samen met zijn ouders allerlei leuke hapjes gemaakt. We hadden hotdog-mummies, vanille pleisters en een kotsende pompoen. Het was allemaal heerlijk. Het was echt een top feest, want er was een karaoke-set. Er zijn maar weinig dingen die me blijer maken dat een karaoke set. Daarna hebben de film IT gekeken. En jullie geloven het niet, maar ik heb hem gewoon helemaal afgekeken. Ik heb weliswaar ook een heel groot gedeelte achter mijn kussen gezeten, maar ik ben wel blijven kijken.

Het was echt een top Halloween.

Reacties

Reacties

Mama

Gelukkig hoefde jij niet voor snoep langs de deur, er was net een doosje uit Nederland bij je bezorgd.....?

Remko

Leuk verhaal weer Jis.?

Diana

Hotdog mummies, vanille pleisters en kotsende pompoenen ?, ik weet wel wie hier volgend jaar de leiding voor een Halloween feestje neemt ? en dan gaan we natuurlijk ook karaoke....?

Bianca

Weer super leuk geschreven Jiske! En wat leuk dat je ons allemaal meeneemt in jou belevenissen. Heel veel plezier!

Mayke

Klinkt weer zo leuk Iek! Dat Halloween is niet zo mijn ding maar zoals jij het beschrijft klinkt het toch al een stukje beter. Zet hem op weer mop, en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!♡♡♡

Cora

Leuk dat je wat Nederlanders bent tegengekomen ! Ze maken daar ook overal een happening van zeg, erg leuk. En jij mag het maar mooi allemaal meemaken. Op naar het volgende ........ groetjes en liefs van ons.

Jacq

Wat fijn om weer zo'n leuk te lezen en dat het goed met je gaat. ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active