Leven in een film

Als je denkt aan high schools in Noord-Amerika, denk je eigenlijk meteen aan films en series. Mean girls, Riverdale, Clueless maar vooral High School Musical.

Er zijn echt een heleboel dingen die echt zo zijn als in films en series. Zoals ik al eerder had gemeld, sport is echt super belangrijk. Iedereen is super fanatiek en gaat er helemaal voor. Er komen veel mensen kijken naar wedstrijden kijken en iedereen is super enthousiast. Het is dus ook echt een eer om voor je school uit te mogen komen en je 'schoolteam' gaat altijd voor op je 'clubteam'. Een jongen uit mijn Engels klas was vorig weekend topscoorder geworden bij een voetbaltoernooi en hij werd echt als held ontvangen bij het eerste uur. Het enige dat nu nog mist om het sportgedeelte van de film zijn cheerleaders, mijn school heeft geen cheerleaders.

Wat ook echt iets is wat je terug ziet zijn groepjes. Iedereen heeft zijn eigen groepje waar die bij zit in de pauze. Zo zitten de sporters samen, de dansers zitten allemaal samen en wij als internationale scholieren zitten ook samen. Iedereen zit dus ook zonder dat er iets afgesproken is elke dag aan diezelfde tafel, dat gaat gewoon vanzelf.

En als laatste de school-kantine. Dit vind ik echt iets dat je in Nederland ook helemaal niet ziet. Er zijn wel kantines op school maar vooral met broodjes en zoetigheid en iets van chips ofzo. Hier worden elke dag hele maaltijden geserveerd in de pauze. Dit begint eigenlijk 's ochtends al, de kantine heeft namelijk een ontbijt menu. Deze gaat van een bagel met boter tot een volledig Engels ontbijt inclusief bacon. In de lunch kun je dan ook weer allerlei dingen kiezen. De maaltijd wisselt elke dag, er is elke dag soep en er is elke dag pizza, ja je leest het goed pizza op school. Ook zijn er desserts, zoals cheesecake, yogurt, fruit en custard. Genoeg te kiezen dus.

Ik had alweer verwacht dat er iets terug zou komen uit dit soort films, maar het lijkt er wel echt heel veel op.

Mama

Niet teveel pizza eten hoor.....??❤️

Irma

Erg leuk om op deze manier een beetje mee te krijgen van jouw leven daar.

xxxxxxxx

Annet

Heerlijk Jiske...jouw leven daar. Voor jou dus veel momentjes met “net als in de film” ?

Mayke

Ik zie iets weggelegd voor je Iek. Echt iets dat bij je past! Doe een cheerleader groepje maken! Helemaal je ding! Trots op je kanjer en geniet verder♡

Diana

Het is maar goed dat ik niet meer op school zit en zeker niet op die van jou nu ? Engels ontbijt, custard...ohohoh. geniet van jouw stukje " leven in een film" ?

Daphne

Weer super leuk om te lezen. Film het als het liedje in de kantine er is!! Dat hoort bij de films?

Wiljo

Ziet er aantrekkelijk uit, maar zou een ramp worden voor mijn lijntje....

Geniet ervan zolang het kan.