Zoek de verschillen

Ik ben nu officieel een maand in Canada en er zijn me al een boel dingen opgevallen. 

Ten eerste. Ik eet altijd brood tussen de middag, altijd. Maar dat was wel een beetje een strijd in het begin. Het brood is hier namelijk echt heel erg zoet. De gewone boterhammen zijn zo zoet en dat heb ik het nog over het volkoren brood, want het wit brood is helemaal erg. Nou went het wel hoor, maar echt heel lekker vindt ik het nog niet. 

En dan wat je op je broodje doet; kaas. Ik vraag me af, of wat ze hier verkopen überhaupt tot kaas wordt gerekend in Nederland. De kaas die hier het meeste gegeten is cheddar, en dan vooral cheddar die per plakje verpakt zit in een stukje plastic-zakje. Nou weet ik dat dat af en toe best lekker is voor op een hamburger ofzo, maar gewoon op een boterham. Nou heb ik na vier weken zoeken Gouda (spreek uit als Koedah) kaas gevonden, maar dat kost dus echt een vermogen. Een pakje van 7 plakken kost 8 Canadese dollars, dat is dus ongeveer €5 voor een pakje kaas.

Dan is er nog 1 ding dat ik heel erg mis. Mijn fiets. Deze valt in de categorie 'je weet niet wat je mist, tot het er niet meer is'. Een fiets is zo makkelijk, op kleine afstanden ben je zo veel sneller dan lopen en je bent niet altijd afhankelijk van de bus.

Er zijn natuurlijk ook dingen fijn hier. Zoals ik al twee weken geleden verteld had, ben ik dol op de schoolbus. Het is makkelijk, betrouwbaar, snel en (niet onbelangrijk) droog.

Ook zijn alle winkels hier groot. De drogist, parfumerie, dokterspraktijk, apotheek, groentewinkel en supermarkt zitten hier gewoon allemaal in 1 winkel. En dan bedoel ik dus niet onder één dak, dan bedoel ik echt in 1 winkel. Dat is zo makkelijk. Je kunt er echt alles kopen. Daarnaast heb je ook nog de gewone supermarkten, die ook echt mega groot zijn.

De eerste maand is me echt heel goed bevallen en ik ben benieuwd wat de rest van de maanden me brengt.

Reacties

Reacties

Mama

Je kaas is bijna onderweg.....?

Diana

Leuk verhaal weer Jiske. Je hebt je draai al goed gevonden! En wat betreft die supermarkten, dat snap ik helemaal. Ik ben er ook gek op. Hoe groter hoe beter ?. Fijne week weer ?

Bianca

Jiske wat schrijf jij ontzettend leuk. Ik merk dat ik in het begin van het weekend weer uitkijk naar jou belevenissen. Het is super om te lezen. Wat ben jij stoer, zo alleen in dat verre Canada. Tot volgende week!

Annet

Hé Jiske. In 1 maand tijd al zoveel stof tot schrijven. Superleuk om te lezen. Jij vermaakt je daar wel, maar daar was volgens mij ook niemand bang voor! EnJoy! ?

Anneloes

Wat een leuke verhalen! Erg leuk om je te volgen in je avontuur!

Cora

Hey nichtje.
Wat heb je al een hoop meegemaakt. Jammer van dat brood, want je moet toch iets eten als ontbijt en lunch. Maar ik lees dat de lekkere kaas er al aankomt !! Dat zal wel weer heerlijk smaken. En dan die fiets......misschien kan er een vouw-fietsje opgestuurd worden......hahaha..... Wat fijn dat de eerste maand je zo goed is bevallen. Dan komt het met de overige maanden ook helemaal goed. Wordt het al wat frisser nu de maand oktober begonnen is ? Ga door met genieten van alles !! Liefs van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active