Schoolspirit

Op school zijn er verschillende dingen die anders zijn dan in Nederland, maar iets dat me echt meteen is opgevallen is schoolspirit.

Schoolspirit is zeg maar het idee dat je binnen je school een community bent en dat je hier trots op bent. Je bent trots op wat je als school doet en op de mensen met wie jij op school zit. Dit terwijl ze helemaal niet zelf kiezen naar welke school ze gaan. Je krijgt op basis van waar je woont een school aangewezen waar je naartoe gaat. Je zou denken dat als je zoals in Nederland je eigen school mag kiezen je daar enthousiaster over zou zijn dan een school die je zomaar aangewezen krijgt, maar het tegendeel is waar. Schoolspirit leeft echt hier.

Ten eerste dragen mensen hier dus T-shirt, truien, petten, mutsen en zelfs rugzakken met het logo van de school erop. Deze kun je op dinsdag en donderdag kopen tijdens de lunch. En het meest verbazingwekkende is nog wel, mensen dragen dit ook echt. Ik heb ook maar shirt aangeschaft maar ik heb nog niet het lef gehad hem ook echt aan te doen in het openbaar.

Ook zijn mensen echt mega fanatiek als het om schoolsport gaat. Je hebt verschillende sporten met als populairste American Football. Zeker de eerste thuiswedstrijd, de home opener, wordt heel veel bezocht. Daarnaast hebben we in het herfstseizoen volleybal, voetbal, golf, atletiek en honkbal. Er komen echt veel mensen op de wedstrijden af. Ik heb overigens geprobeerd om in het volleybalteam te komen, maar helaas is dat niet gelukt. Het niveau ligt namelijk echt ontzettend hoog.

Elke school heeft ook zijn eigen mascotte. Wij hebben een cheeta en tijdens wedstrijden is deze er ook vaak bij. Ook draagt iedereen schoolkleding of kleding met cheeta-print tijdens de wedstrijden.

Ook ik ben naar de home opener geweest van het football team en het is echt ontzettend leuk. Het is een aparte sfeer die je in Nederland eigenlijk helemaal niet vind. Het is een beetje als bij de korfbal, maar dan snapt de helft van de mensen die komen kijken echt helemaal niet wat de sporters aan het doen zijn. Het is een hele gemoedelijke sfeer, maar iedereen is wel heel fanatiek.

Diana

Weer genoten van je belevenissen Jiske, heel leuk om te lezen. Geniet maar van die schoolspirit, dat is toch iets wat we hier echt niet kennen en dat is best jammer ?

Mama

Teamspirit past wel bij je Jiske!!

Jacq

Leuk om wekelijkste lezen over hoe het met je gaat. Keep the good spirit?

Bianca

Super leuk om jouw belevenissen te lezen. Je schrijft ook erg leuk!

Finn, Lize, Daan en Mayke

Lekker Iek! School spirit.. Ach, je kan niet overal heel goed in zijn mop! Wij zijn trots op je! Ga zo door♡

Oma

wat een ander leven heb je daar

Oma

we genieten erg van je leuke verhalen want schrijven kan je als de beste liefs oma

Daphne

Weer een super leuk stukje. En dat enthousiaste zit wel goed bij jou ?