De eerste week

Zo dat was hem dan, de kop is eraf!

Mijn eerste week school zit er alweer op. Nouja week, eigenlijk pas 3 dagen maar dat zijn details.

Maandag was het nog Labour Day hier. Dit is gemiddeld de meeste gehate feestdag hier, omdat het het einde van de zomer aankondigt en vaak de dag is voordat school weer begint. Deze maandag kwam ook mijn lieve gastzusje aan. Sofia komt uit Mexico en zit een klas lager dan dat ik zit. Ze blijft ook tot het eind van het jaar en ik denk dat we het goed gezellig kunnen maken samen.

Dinsdag gingen we dan, voor het eerste de nieuwe school zien. Dat is wel even wat hoor, want het is echt groot. Bij de kennismaking werd uitgelegd hoe de roosters en de kluisjes werken. Ook krijg ik mijn nieuwe vakken te horen. Dit semester heb ik filosofie, engels en wiskunde. (Gelukkig heb ik wiskunde want dat is natuurlijk mijn alleralleraller favorietste vak ?) Ik heb elke dag diezelfde drie vakken tot januari, dan gaat het tweede semester in en krijg ik drie andere vakken.

Woensdag begon ik met Engels en daar werd het pijnlijk duidelijk hoe Nederlands mijn naam wel niet is. Ik denk dat 'Djisk' de meeste voorkomende uitspraak is maar 'Liska' en 'Jishe' zijn geen uitzonderingen. En dan beginnen we maar niet over 'van Piggelen' want dat is helemaal lastig. Ik moest ook even wennen aan het feit dat mijn achternaam hier onder de V staat en niet onder de P, want ze zijn hier achternamen met tussenvoegsel helemaal niet gewend.

Met de schoolbus was ook wel een avontuur. De eerste ochtend hadden we hem gelukkig al gemist, dus dat scheelt. Het is dus fijn dat ik zo'n lieve gastmoeder heb die er voor heeft gezorgd dat we alsnog op tijd op school waren.

Het is allemaal nog een beetje wennen, maar ik denk wel dat dat gaat lukken!

PS: Aan de zijkant kun je ook foto's kijken die is maakt en plaats. Misschien leuk om af en toe even door te kijken


Reacties

Reacties

Mama

Ik kan echt genieten van de manier waarop je schrijft, en ach, de bus missen, dat is zo onze Jiske! Lieverd, geniet!! ?

Diana

Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen Jiske en what's in a name ? Aan het eind van het jaar kunnen ze het vast goed uitspreken en weet iedereen daar wie je bent! Have fun en ik kijk al uit naar je volgende verhaal ?

Finn en Lize

Tante Iek, mama heeft het verhaaltje net aan ons voorgelezen en je bent wel een beetje een dommie. De bus missen! Hahaha! Have fun daar lieve Iek en tot weer een mooi verhaaltje!♡♡ Ook een dikke kus van onze papa en mama!

Heleen Groen

Wat een belevenis en ervaring, stoer hoor. Leuk om te lezen doordat jij goed boeiend schrijft
Geniet van je tijd in Canada.

Cora

Hoi,
Leuk zeg dat je wel maatjes kunt worden met Sofia. Lekker lol maken samen ! Logisch dat je even moet wennen aan alles....maarre de bus missen, is gewoon en kwestie van op tijd weg van huis....haha.....Nu dus lekker weekend, geniet ervan !!!

Ronnie flex

Ik heb hier nog een leuk artikel voor je filosofie docent: https://philosophynow.org/issues/46/Newtons_Flaming_Laser_Sword

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active