Foreign Correspondents Camp

Hier ben ik dan. Vrijdagavond laat ben ik officieel aangekomen in het prachtige Nova Scotia.

Dit weekend heb ik nog Foreign Correspondents Camp, dit heb ik gewonnen. Het betekend dat ik het hele jaar ook voor de organisaties die deze reis voor mij organiseren ga bloggen en op hun social media ga posten. Hier op het kamp leren we meer over social media, bloggen en fotografie. Er zijn 10 andere correspondents die dit mogen doen, allemaal uit verschillende landen.

Gister zijn we na de lessen van het kamp naar Halifax geweest. Halifax is de hoofdstad van de provincie Nova Scotia en ook de grootste stad in de provincie. We zijn naar de Halifax Citadel geweest. Dit is een groot fort ter bescherming van de stad. Hij is nog in zeer goede staat omdat hij nooit gebruikt is. Hij was pas klaar toen de oorlog al jaren voorbij was. Halifax is een hele mooie maar ook kleine stad. Dit hebben we gezien vanaf de Harbour Hopper. Dat is zo'n bus die zowel over de weg als door water kan. Daarna hebben we echt super lekker gegeten. Nova Scotia staat bekend om zijn goede visgerechten. Omdat Nova Scotia een schiereiland is, is het bijna helemaal omringt door water en is er dus ook veel vis.

Op dit zelfde terrein als waar ik nu zit, zitten ook alle Canadese scholieren die ons moeten begeleiden. Het zijn er meer dan 100 van alle verschillende middelbare scholen hier. Ik heb dus ook al een aantal schoolgenoten van mij ontmoet.

Ik verblijf nu trouwens echt op een campus. Tijdens het schooljaar verblijven hier studenten. Het is echt alles wat je in films ziet over Canadese en Amerikaanse scholen. Echt heel tof. Maar ik zou ook blij zijn als ik morgen naar mijn gastgezin kan.

Reacties

Reacties

Jiske van Piggelen

Sorry voor iedereen die twee mailtjes heeft gehad. Er ging iets verkeerd met de site

Astrid

Na je gisteren even gesproken te hebben ook nog leuk om even te lezen. Ik ben bijna net zo nieuwsgierig naar je gastgezin dan jij.......

Have fun, kisses mama. ?

Jacqueline

Wat gaaf om te lezen. You go girl

Karin

Leuk om gelijk al wat van je te horen!

Diana

Leuk om nu al wat te lezen Jiske. Ik "reis " graag met je mee de komende maanden. Dikke kus!

Gera

Mooie eerste berichten Jiske! Hoop dat je het naar je zin krijgt in t gastgezin!!?

Cora

Leuk dat je al een aantal schoolgenoten hebt ontmoet ! Zo te lezen is het begin al goed, fijn joh! Op naar je gastgezin.....spannend. We lezen het wel. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active